Wednesday, 28 December 2016

KECIL TAPI KOMPAK

DAPUR KECIL TETAPI KOMPAK.
Telah menjadi satu fesyen kepada pemaju perumahan, ruang dapur yang direka agak comel. Ada sesetengah rumah masih mempunyai ruang tanah tambahan, maka pada yang mempunya peruntukan mereka akan membuat renovasi tambahan ( space extention) supaya dapur mereka lebih besar dan selasa.
Namun begitu, ada jugak yang selesa mempunya ruang dapur yang kecil. Senang beraksi. katanya
"... biar saya sorang je kat dapur kct... xde yang nak menyibuk,.. udah nk capai apa2 pun..:
Lain orang lain selera dan keperluan.
Ada orang... bila dapur kecil ...nak nampak lapang...
Orang lain plak.. Biar dapur kecil..tp ruang simpan dan gerak optima.
"...Dapur kita kan...ikut suka kita la kann.."
Ada sesetengah orang plak..
"... apa yg sepatutnya barang dapur..saya hendak semua benda tu kat dapur..tak nak ad akat ruang makan... tak nak ada kat bawah katil...biar semua padat kat dapur..."
to be continued ...bebelan ku pasal dapur KOMPAK INI.


No comments:

Post a Comment

JENIS-JENIS SINKI : DAPUR

Gambor Sumber Wak Google Sinki Dapur Sering dikaitkan degan aktiviti mencuci pinggan mangkuk dan juga bahan basah ...